miercuri, 2 martie 2016

Ce inseamna marketing online?

Ce înseamnă marketing online?

marketing online

Marketingul online este un termen din ce in ce mai cunoscut şi are legătură cu mediul online. Marketingul online nu este foarte diferit de cel clasic. Scopul final al marketingului este promovarea şi vanzarea produselor, indiferent de domeniul în care activezi.

Activitatea de eMarketing este strans legată de Internet, sau mai precis de navigare în Browser, atat din punct de vedere al creativităţii cât și din cel al aspectelor tehnice (design, dezvoltare, promovare și vânzări).

În ultimii ani, mediul online a câștigat teren, iar criza economică a întărit şi mai mult nevoia unui concept de marketing axat pe rezultate.

Modele de marketing online.

SEM (Search Engine Marketing) sau marketingul motoarelor de cautare – este o formă a marketingului care urmareşte promovarea siteurilor sau a unor pagini web prin creșterea vizibilității acestora în motoarele de căutare, prin folosirea unor tehnici de promovare plătită.

SEO (Search Engine Optimization) sau optimizarea pentru motoare de căutare – constă în aplicarea unui set de tehnici și metode specifice, în scopul îmbunătățirii și creșterii nivelului de vizibilitate al unui website sau a unei pagini web în motoarele de căutare fără a se folosi spații sau anunţuri plătite.

Social Media Marketing sau Marketingul prin intermediul Retelelor de Socializare – acest concept îţi oferă posibilitatea promovării produselor sau a întra în contact direct cu clienţii prin reţelele de socializare.

Email Marketing – de cele mai multe ori asociat în limbajul comun cu Newsletterul, prin care primeşti pe mail, cele mai noi oferte ale magazinului, la al cărui newsletter te-ai abonat. Este un instrument pe care magazinele online mizează foarte mult.

Affiliate marketing – affiliate marketingul sau marketingul prin afiliați este acea formă de marketing în care o serie de parteneri web (companii cu website-uri din domenii complementare, blog-uri) promovează produsele sau serviciile companiei, care, la rândul acesteia, îi recompenseaza pentru fiecare vânzare reuşită.

Video marketing – cum noul Internet permite viteze mari de transfer la costuri relativ reduse, această formă de promovare a devenit accesibilă din punct de vedere tehnic, dar și economic. Prin video marketing, compania dobândește practic posibilități nelimitate de exprimare şi transpunere a mesajelor menite să îşi atingă obiectivele.

În consecinţă, Marketingul este esențial pentru afacerile relaţionate direct şi exclusiv cu Internetul. Este vorba despre magazinele on-line, despre agregatorii de continut (portaluri de știri, comparatoare de preturi, etc), despre cei care creează conținut (reviste, bloggeri, etc), şi care pot exista doar în mediul on-line, şi, apeleaza, în majoritatea cazurilor, la forme on-line de marketing. Însă, devine din ce in ce mai evident, pe masură ce internetul câștigă un rol din ce în ce mai important în viaţa socială şi profesională a indivizilor, companiilor și institutiilor, că Marketingul devine o extensie naturală şi necesară a eforturilor de marketing clasice, off-line, cu care trebuie să coexiste şi să conlucreze.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu