marți, 9 februarie 2016

SEO - Search Engine Optimization - ce înseamnă?

Ce înseamnă SEO?


seo

SEO reprezintă prescurtarea de la Search Engine Optimization sau în limba noastră, optimizare pentru motoarele de căutare. SEO este un proces de perfecționare a site-urilor web sau paginilor web în vederea îmbunătățirii rezultatelor căutării făcute de utilizator în motorul de căutare. De exemplu un SEO bun, cu diverse cuvinte-cheie, va influența rank-ul tău în motoarele de căutare, propulsând website-ul tău sau paginile de pe el cât mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare, exemplu Google, Bing și altele.

La început, motoarele de căutare afișau în urma unei căutări, pagini în a căror descriere se află cuvântul de căutare. Deoarece webmaster-ii (proprietarii de site-uri) au făcut abuz de acest factor, motoarele de căutare au alcătuit algoritmi mult mai complecși, care includ:

  • Textul cuprins între etichetele /title/ și /title/;
  • Numele de domeniului;
  • Frecvența unui cuvânt cheie, atât în pagină cât și global;
  • Sinonime ale cuvântului cheie;
  • Atributele ALT pentru imagini;
  • Elementele HTML;
  • Etichetele HTML;
  • Titlul link-urilor;
  • Numărul total de hyperlink-uri de la și spre o pagină;
  • Calitatea site-urilor de la care pleacă link-uri spre o pagină;
  • Vechimea unui site.
  • În sens larg, SEO reprezintă o componentă a Marketing-ului prin faptul că necesită înțelegerea modului în care funcționează algoritmii de căutare și ce ar căuta vizitatorii, pentru a stabili o corespondență cu site-urile care oferă ceea ce aceștia caută. Anumite tehnici SEO pot implica optimizarea codării unui site, fără a face modificări vizibile pentru vizitatori, precum ierarhizarea structurii site-ului, evitarea sau rezolvarea unor probleme care ar putea împiedica motoarele de căutare să indexeze complet site-ul. Alte eforturi mai vizibile ar fi includerea de conținut unic care este ușor indexat și extras de pe site-uri web.

    La ce ajută SEO?

    Ajută motoarele de căutare să își facă mai bine treaba, iar oamenii să găsească informațiile, imaginile, sau produsele de care au nevoie și mai ajută la reducerea cheltuielilor cu promovarea online.

    Seo On-Page și SEO Off-Page

    Pentru SEO On-Page, trebuie să avem în considerare o serie de activități:

  • Crearea unui design SEO Friendly, care să capteze utilizatorii și să îi țină cât mai mult pe site, urmând să îi facă să revină;
  • Domeniul web - vârsta și relevanța acestuia;
  • Vârsta fiecărui link din site și redirectul linkurilor vechi către cele noi pentru a transmite din autoritatea acestora;
  • Scrierea codului pentru un site web optimizat
  • Scrierea codului cât mai eficient posibil astfel încât citirea și implicit, încărcarea paginii, să fie cât mai rapidă;
  • Dimensiunea totală a codului să nu fie foarte mare;
  • Existența atributelor alt și title pentru imagini;
  • Folosirea tagurilor heading: h1, h2, h3, h4, h5, h6;
  • Ideal ar fi să existe un singur fișier CSS;
  • Evitarea linkurilor către alte site-uri, întrucât dați din autoritatea site-ului dumneavoastră către aceste site-uri;
  • Nu folosiți prea multe linkuri interne pe o singură pagină;
  • Redirecționarea paginilor care nu mai există către homepage-ul site-ului; veți transfera astfel și din autoritatea paginilor care nu mai există și evitați situațiile neplăcute de a trimite utilizatorul către o pagină inexistentă;
  • Scrierea META Titlurilor (60-70 caractere), a META Descrierilor (150-160 de caractere) și definirea cuvintelor cheie pentru fiecare pagină – acestea trebuie să fie cât mai relevante și să se regăsească în pagină (pentru tagul TITLE este recomandat un maxim de 56 caractere, ori un echivalent a maxim 6 cuvinte);
  • Rescrierea linkurilor care să conțină cuvintele cheie alese (dar care să aibă legătura cu tot conținutul paginii);
  • Redirecționarea linkurilor vechi către cele noi (redirect 301) pentru a transfera autoritatea;
  • Implementarea toolurilor Google Analytics și Google Webmaster pentru monitorizarea site-ului;
  • Existența faviconului (logo-ul dumneavoastră trebuie să se regăsească sus în bara de browser;
  • Existența fișierului robots.txt;
  • Existența sitemap.xml și a sitemap.html;
  • Scrierea unui conținut relevant pentru utilizator, folosind cuvintele cheie după care dorim să se facă indexarea;
  • Nu folosiți conținut duplicat;
  • Pagina trebuie să aibă cât mai mult conținut și să fie up-datat frecvent;
  • Imaginile trebuie să aibă o dimensiune cât mai mică de preferabil jpg sau png;
  • Imaginile trebuie denumite conform cuvintelor cheie alese;
  • Mărimea site-ului;
  • Cu cât este mai mare, cu atât un site este mai important. Trebuie să ne concentrăm în permanență asupra adăugării unor pagini noi și a unui conținut nou pe paginile existente;
  • Existența rețelelor sociale în site este foarte importantă; încercați să postați cât mai mult pe rețelele de socializare si să atrageți cât mai mulți utilizatori către site;
  • Site-ul trebuie găzduit pe servere de încredere astfel încât să se încarce repede, să nu intrăm în blacklist și să fie în permanență activ.
  • Off-Page SEO

  • In ceea ce priveste SEO Off-Page, putem face o serie de activități care sa ne ajute la indexarea site-ului în motoarele de căutare. Este o activitate in continua desfasurare, dar care ne poate aduce foarte mult trafic organic. Găsiți mai jos câteva activități pe care le puteți face:
  • Comunicate de presa;
  • Filmulețe urcate pe diferite site-uri;
  • Retele sociale;
  • Inscrierea in directoare relevante domeniului nostru;
  • Campanii AdWords;
  • Crearea de discutii pe forumuri, retele sociale;
  • Prezentări Power Point;
  • Știri;
  • Diverse articole.

  • Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu